Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 21, 2010

Dah bertaun baru nk update.....

Eiii... dah bertaun baru nk update blog aku nie... aku asyik lupa jer nk up date blog... lg pun da agak lupa password.. nasib baik ler aku dapat balik blog lama aku nie... Selama nie aku aku mmg baca terlalu banyak blog orang2 yg teristimewa. Pada aku setiap blog ada lah istimewa. Seolah2 aku mengenali diorang terlalu rapat, pada hal aku cuma mengikuti setiap n3 diorg setiap saat.
Kalau lama diorg x publishkn n3, aku rasa seolah2 aku x tak tahu apa berkembang diorg.
Terima kasih all blogger.. anda telah mewarnai dunia saya.

Anyway, aku dah pun berkerja semula setelah setahun aku dok lepak kat rumah... full time house wife ler kata kan. Alhamdulilah aku harap pasni aku bole kekal berkerja... Banyak benda aku nk catch up balik. Aku stat keja balik pada awal bulan lepas. Baru nk masuk dua bulan aku kerja. Aku percaya pada rezeki yang Tuhan bagi kat aku. Kalau ada... akan sampai jugak rezeki tu pada aku, Kalau tak ada aku redha jer.

Sepanjang setahun aku berhenti kerja, macam2 pahit manis yang aku telah hadapi. Manis nyer aku boleh tengok anak2 aku pergi dan balik sekolah dengan gembiranyer, sbb ada mama kat umah bila diorg balik dari sekolah. Tak payah tinggal umah opah sampai malam. Aku sendiri akan masak dan bila diorang balik sekolah, kitaorg makan sama2. Setiap pagi bagun tido tidak payah kelam kabut dan tergesa-gesa nak siapkn anak2 nak pergi sekolah dan aku sendiri nak bersiap pergi kerja... Dana yang paling penting tak payah naik bas rapid yang selalu penuh sesak dengan bangsa asing. Aku benci naik bas.
Yang pahit nyer pun banyak, aku pernah cuba cari kerja lain dan adalah kerja baru yang aku dapat dah dekat sangat dengan rumah tp ada problem lain pulak yang berlaku, yang tak boleh aku nk story kn d sini, tp ia benar2 mengajar aku supaya buat keputusan dengan fikiran yang waras. Aku memang tak ada rezeki ler kat situ... Walaupun aku cuma keja seminggu kat situ tapi dapat ler aku mengenali watak lain dlm kehidupa aku.

No comments:

Post a Comment